De reis - Reisverslag uit Kihikihi, Nieuw Zeeland van Michel en Marja Lieffering - WaarBenJij.nu De reis - Reisverslag uit Kihikihi, Nieuw Zeeland van Michel en Marja Lieffering - WaarBenJij.nu

De reis

Blijf op de hoogte en volg Michel en Marja

10 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Kihikihi

Vakantie nieuw Zeeland/Australië

Vertrek 1 febr
Om 16:00 uur arriveert de Fam. Meyer gebracht door Melanie en Delano.
We starten met een kopje thee nog oin de Iepenlaan. Paul arriveert om half vijf. Om vijf uur starten we met de rit naar Schiphol.
Op Schiphol kunnen we nog niet de tassen inleveren bij de incheckbalie.
We gaan eerst een koppie doen samen met Paul.
Na een overheerlijk kopje gaat Paul naar huis en wij naar de incheck en leveren onze bagage in.
Bij de douane moet ik worden gecheckt en daarna mijn spina back uit de koffers halen. Toen ze zagen wat het was kon ik het snel weer inpakken en konden we een plekje zoeken om te eten. We komen bij Jamie Olivier uit. Helaas is onze keuze niet meer verkrijgbaar. Een pizza en een lasagna van aubergine gaat er lekker in.
Hierna richting het vliegtuig van de Emarites. De Airbus 380-800 ziet er indrukwekkend uit met zijn grote romp en afbuigende vleugels.
Er is een boven verdieping en een onderverdeling. Bij de incheckbalie kunnen ze nog vier plekken bij elkaar verzorgen. De eerste helft (van 7 uur) van de vlucht zitten we gezellig samen. Helaas de tweede vlucht niet.
Maar de tweede vlucht wordt ingezet om te gaan slapen.
Dit lukt maar gedeeltelijk. Even inslapen en dan weer wakker. De reis duurt zeer lang. Maar ja 16 uur in het vliegtuig is een van de langste afstanden die gevlogen wordt in de wereld
Bij aankomst zijn we blij het vliegtuig te kunnen verlaten. Door de douane - we moeten onze wandelschoenen laten zien en worden via route 2 naar een andere ruimte geleid waar we de koffer moeten openmaken en onze loopschoenen moeten tonen. Gelukkig thuis goed schoongemaakt. Daarna alle bagage door de scanner en toen konden we Anton en Ingrid weer opzoeken die stonden te wachten en geen idee hadden waar we bleven.
Samen opzoek naar de taxistandplaats bij uitgang 11 waar we Lucky Rental konden bellen voor een gratis lift naar het verhuurbedrijf.

03/02 Orewa
Landen op 3 febr met regenbuien
Camper van Lucky rentals. Camper is oud en stinkt. Motor loopt goed. We zijn afwachtend sarcastisch. Zelf schoongemaakt! Met anticonceptisch middel.
Problemen met lekkage in sommige kastjes. Weinig opbergruimte.
Naar de eerste camping en daar doorgebracht met boodschappen doen, inrichten en schoonmaken
1e nacht.

04/02 Orewa
4 febr. Anton en Ingrid ruiken gas. Lekkage, versnellingspoblemen, koelkast werkt niet enz.
Wij waterlekkage.
We mogen naar Albany dorp 17 km verder op. Daar worden we heel vriendelijk geholpen door een meneer. Hij kan echte weinig voor ons betekenen. Techniciens zijn ivm een feestdag niet aanwezig. We mogen terug naar de afhaalplek van de campers in Auckland. Na 4 uur daar wachten in het zonnetje en onze controles van de reparaties kunnen we weer terug naar de camping.

05/02 + 06/02 Wangarei
naar watervallen van Wangarei.
Prachtige wandeling.

07/02 naar Whatuwwhiwhi via Paihia - Bay of Islands.
Rondgelopen in Paihia. Het zeetje is onstuimig. We besluiten niet te gaan varen.
We rijden verder richting Cape Reinga.
Onderweg werk aan de weg. We moeten door kiezels rijden. Daarna vreselijke geluiden. We denken een lekke band. Gelukkig bleek het niet zo te zijn. Opspattend grind komt waarschijnlijk tussen de schijven van de wielen en maken zo veel kabaal. Het duurt even voordat we het geluid kwijtraken.

08/02
We laten cape Reinga voor wat het is. Het regent en dan zie je weinig van de twee oceanen. Naar Kaihu Lange rit. We komen voor een dirth-road en worden door een postbeambte geadviseerd terug te gaan en via Cargaville te rijden. Nog eens 80 km. Op de camping heel vriendelijk ontvangen. Zij vertelden dat we de dirtroad (een weg zonder asfalt 15 km) hadden kunnen volgen.
We zien in de receptie een opgezette Kiwi. Anton maakt hier later een foto van en mag hem in het gras plaatsen zodat het net op een echte kiwi lijkt.
We hopen op een wandelroute bij nacht om de kiwi's te spotten. Helaas deze is voor de avond afgelast.
Kauri bomen bekeken. Stevige wandeling 5 km heen, in het park 2 km. Prachtig oerbos. We zijn onder de indruk van de zeer oude bomen (sms 1200 jaar) en veel varens. Vooraf aan bezoek weer schoenen ontsmetten.
De WiFi op deze campings is fantastisch. We kunnen via Whatsapp videogesprekken houden.
Onder de brug vinden we onze eerste
glowworms!

09/02
Op naar camping Orere point onder Auckland. Vandaag weer regenachtig. De camper lekt aan de binnenkant op ons bed

• 13 Februari 2018 - 07:34

Sandra:

Het is af en toe omgaan met wat je tegenkomt denk ik. Hopelijk blijft jullie bed nu droog, en raken camperperikelen voorbij. Zo te lezen genieten jullie volop van de natuur. Begin al aardig te zien dat jullie aan de andere kant van de wereld zitten, zelfs de foto staat al op zijn kop

• 13 Februari 2018 - 19:15

Ria Blaauw:

Jammer van de camper, maar verder genieten jullie volop zo re zien.